Furude Project: Bernkastel'in Mektubu

Bernkastel'in Mektubu

|
[Hs3 - u18]

Bu yazıyı okumadan önce, Higurashi sezon 3'ü ve Umineko bölüm 18'i bitirdiğinizden emin olun.



Çok sevgili arkadaşıma,

'İyi hissediyor musun?'; böylesine geleneksel bir selamlama, muhtemelen sana şu an iğneleme gibi gelecektir. O yüzden böyle sormam daha kibar olacaktır. Hala yaşıyor musun, sevgili arkadaşım? O günkü cevabın için teşekkürler.

Bana en azından yazabilecek kadar enerjin kaldığına çok şaşırdım. Şey, seni yazması için acele ettiren bendim gerçi. Ne olursa olsun, bana en azından, benim hatrıma, yazabilecek kadar enerji toplamış olduğun gerçeği, büyük bir sürprizdi. Ya da bir mucize.

Ayrıca, verdiğin değerli öğüt için teşekkürler. Ben de görüşüne katılıyorum. Belki de, ipleri elinde tutan kişi gerçekten de Lambda-Delta'dır. O kız muhtemelen, benden öc almak için benimle en kötü ilişkisi olan cadıyı buldu ve benim tuzağa doğru gelmemi bekledi. Tuzağına da ördek gibi yakalandım.... Anlıyorum. Sanırım bu o kadar saçma ki, bana yazmana sebep oldu. Bedhah gülümsemeni takındığını hissediyorum.

Ancak senin hastalığını düşündüğüm zaman, belki de o kız gerçekten de benim için değerli olan bir varlıktır. Eğer benden çok daha yüksek seviye bir cadıysa, senin hastalığına çok yakın demektir. Başka deyişle bu, seni -hayır, bizi- yiyip bitiren bu hastalıktan kaçmanın tek yolu olduğu anlamına geliyor; o kız da bunu pratiğe döküyor. ... İronik olarak da bu, bana öğrettiği anlamına geliyor. Ancak; o kızın maskaralıklarına katlanarak, hastalığın iyileşecektir. Bana lütfen, gücünü ödünç vermeni istiyorum.

Lambda-Delta bu oyun tahtasını 'kesinlikle' kazanamayacağımı söyleyerek övündü. O zaman da çelişkili olarak, X kuralını tanımladım. Gerçekten aptal bir kız. Başka bir deyişle, o her zaman Haziran'ın 20'sinden başlayan hikâye gibi. Muhtemelen bu, Cadı Beatrice'nin özü.

Hakikaten de bunu böyle düşünürsek, ismi Beatrice olan bu Cadı kesinlikle ilginç. Benim, o kızın ve senin bilmediği bir dünya açtı. Bunu, büyünün kaynağına dönüştüren Y kuralı. Görünüşe göre Lamba-Delta da ona biraz dokundu, ancak onun seviyesine mümkün değil ulaşamaz. Eğer bu şeye büyü dersek, Beatrice hariç hiçbirimiz kendimize cadı diyemeyiz. Bu bağlamda, kendi büyü sistemini oluşturduğu için, bir cadı olarak bir başlangıç sınıfına girse bile, seviyesi cadıların seviyesini çoktan geçiyor, ... ve senin seviyene bile adım atmaya başladı. Eğer bunun gerçekten farkında ve kavramış ise. Lambda-Delta bile ona bir rakip olamaz, ben ise hiç olamam. Muhtemelen de, sende varolan aynı hastalığa kapılırım. Ancak yine de, bu gerçekten ilginç. Bu Y kuralının, cadı Beatrice'nin temeli olduğunu varsayıyorum.

Aynen öyle. Buraya kadar analiz edebildim. Kesinlikle, bir kural daha var, Z kuralı. Çünkü, yalnızca X ve Y kurallarıyla açıklanamayan, bu incelenen fenomenin sayısı, çok büyük.

Z kuralının gerçek renkleri bilinmiyor. Lambda-Delta'nın dediğine göre, bu parçanın benimle ölümcül bir kötü uyumu varmış. Eğer 'bunu' bir ipucu olarak alırsak, ...... ne olabilir ki? Şimdilik, bu Z kuralının, gerçeğin üzerine pus örten, labirent-vari bir varlık olduğunu varsayacağım. Başka bir deyişle, beni X ve Y kurallarına yaklaştırmayacak bir labirent.

Gücüm tıpkı bir haritayı kaleme almak gibi, yüz yıl harcayarak, labirentin bütün çatallarından emin olmak. Yani; labirent her ne kadar karışık olursa olsun, bir gün, kesinlikle içinden çıkabileceğim. (Bu arada, eğer Lambda-Delta olsaydı, sanırım duvarları takip ederek çıkışa gelinceye kadar yürümeye devam ederdi, bin yıl bile sürse. Hayır, sanki duvarları üzerinde delikler açarak geçermiş gibi geliyor, düz bir çizgi üzerinde, bir yere sapmadan, çıkışı buluncaya kadar.)

Benimle bu kadar kötü uyumu olan böylesine bir labirent ne olabilir ki...? Aklıma yalnızca bir şey geliyor. Başka bir deyişle, ....... bu, harita yazmanın anlamsız olacağı bir labirent. Örnek olarak, labirentin sonsuz bir şekilde olduğunu ve sürekli o şekli değiştirdiğini söylesem, doğru olur muydu? Anlıyorum, eğer ana fikir buysa, Lambda-Delta'nın bahsettiği taş-kağıt-makas oyunuyla açıklayabilirim belki de.... Gücümle içinden çıkamayacağım bir labirent olsa bile, hedefine duvarları delerek ilerleyen birisi için bir engel oluşturmazdı.

... Bu ana fikri anlayabiliyorum. Ancak, bunu bir kural olarak kavramaya çalışırsam, hiç de anlayamıyorum. Çünkü aslında kurallar değişmez şeylerdir, değil mi? Belirsiz şeylerin kural olması benim sağduyumun ötesinde bir şey. Katı olması gerektiği halde, akışkan bir yüzeyi var....... Cıva gibi.
Latincede cıva [mercury], yaşayan gümüş demek. Ebedi gençlik sağladığına inanılırdı ve simyacılar tarafından araştırma objesi olarak yüksek değer biçilirdi. İronik. Başka bir deyişle, simyacılarla ve -onun kendisini adlandırdığı şekilde- cadılarla bağlantılı. Bu Z kuralını açığa çıkaramazsam, ......., hayır, açığa çıkaramadığım için, Beatrice kesinlikle bir cadı olacak.

...... Aah, bu kadar yazdıktan sonra sinirlendim. Buraya kadar okuduysan, kesinlikle gülüyorsundur. Eeh, emin olabilirsin. Çok yakında sıkıntılı yüzümü görünce benimle daha da fazla alay etmek isteyeceksindir.

Çok geçmeden sana ziyarete geleceğim. İyileşme hediyesi ben olacağım. Benimle istediğin kadar alay edebilirsin. Hoşuna gidiyor, değil mi? Bunu yapmak. O yüzden, uzun zamandır görmediğim bir arkadaşımla buluşabilmem için, lütfen, yeniden canlan.


Senin için hala sevilen biri olduğuna inanan arkadaşın, Bernkastel'den.



O adamın odasında pek çok şey bulunmuştu.
Bu kanıtlardan, senin tarafından sevildiği sonucunu çıkarmak mümkündü.

Odamda pek çok şey bulunmuştu.
Bu kanıtlardan, benim de seni sevdiğim sonucunu çıkarmak mümkündü.

O kızın odasında hiçbir şey bulunmamıştı.
Ancak, keşfedilmemiş bir vefasızlığın X'i kanıtının varlığını reddedemezdim.

────Frederica Bernkastel


Original translation to English belongs  to theacefrehley of Animesuki.
Türkçe çeviri @ Skullchukka

0 yorum:

Yorum Gönder

Eleştirileriniz, yorumlarınız, önerileriniz bizim için önemli. Blogger'dan kaynaklanan yorum gönderememe sorunu olabilir. Bu durumda 2. bir kere yorum gönder'e tıklayınız.