Furude Project: İpucu 1 - Higurashi ve Umineko Arasındaki Bağlantı

İpucu 1 - Higurashi ve Umineko Arasındaki Bağlantı

|

[Hs2 - u5]
Bu yazıyı okumadan önce, Higurashi sezon 2'yi ve Umineko bölüm 5'i bitirdiğinizden emin olun.





Lütfen kendini üzme.
Dünya seni affetmese bile, ben seni affederim.


Lütfen kendini üzme.
Sen dünyayı affetmesen bile, ben seni affederim.


Öyleyse lütfen söyle bana.
Beni affetmen için ne gerekecek?


~



Günahın ne olduğunu biliyor musun?
Yasak meyvayı yediğin için değil.


Günahın ne olduğunu biliyor musun?
Yılanı dinlediğin için değil.


Günahın ne olduğunu hala bilmiyor musun?
O zaman, bunun kendisi senin günahındır.






Susuzluğunu gideremem.
Çünkü gerçeği arzulasan bile, ona inanmayı reddediyorsun.


Susuzluğunu gideremem.
Çünkü dört gözle beklediğin böyle bir gerçek yok.


Ancak yine de susuzluğunu gidermek istiyorum.
Çünkü seni çöle bırakan benim.






Bu dünyada bulması en karmaşık olan şey.
Çölde kaybettiğin bir iğne mi?


Bu dünyada bulması en karmaşık olan şey.
Gecenin karanlığında kaybettiğin bir karga tüyü mü?


Bu dünyada bulması en karmaşık olan şey,
Hatalı düşünmeni farketmendir.






Kuyudaki kurbağa mutluydu.
Kuyunun dışında ne olduğuyla ilgilenmiyordu.


Kuyudaki kurbağa mutluydu.
Kuyunun dışında olan her şeyden elini ayağını çekmişti.


Ve sen de mutluydun.
Kuyunun dışında gerçekleşeni bilmiyordun.






En talihsiz bendim.
Bu labirentten çıkış olmadığını biliyordum.


Sonra, en talihsiz o adamdı.
Bu labirentten çıkış olmadığını bilmiyordu.


Ancak bütün gerisi o kadar da talihsiz değildi.
Labirentte olduklarını zaten bilmiyorlardı.





Öyleyse suçlu kim, diye mi soruyorsunuz?
Onu bulmak hikayenin bir parçası, değil mi?


Öyleyse suçlu kim, diye mi soruyorsunuz?
Suçlunun ne olduğunu evvela biliyor musunuz?


Peki suçlu kim?
Beni öldürecek olan suçlu kim?!





Aradığım şey ne?
Belki uzak diyarlardan bir şövalyedir.


Aradığım şey ne?
Belki de beni bu sonsuz bataklıktan kurtaracak bir kıyıdır.


Aradığım bir şey var.
Elde edeceğim şey ya kishi (kıyı) ya da shiki (ölümüm).





Küçük kız misketlerini çölde kaybettiğinde ağladı.
Çölü yüz yıl boyunca aradı.


Küçük kız misketlerini çölde değil denizde kaybetmiş olabileceğini düşününce ağladı.
Denizin derinliklerini yüz yıl boyunca aradı.


Küçük kız misteklerini denizde değil dağlarda kaybetmiş olabileceğini düşününce ağladı.
Evvela onları gerçekten kaybedip kaybetmediğinden şüphelenmesi için ne kadar zaman geçecek?






İlk seferinde, elimden geleni yaptım,
Kaçınılmaz kaderime karşılık.


İkinci seferinde, tiksindim,
Kaçınılmaz kaderimden.


Üçüncü seferinde, tiksinçlik acı tarafından alt üst edildi.
Ancak yedinci seferde, bu tamamen saçma bir tiyatro oyununa döndü.






Kaderine karşı ne cesaretini yitirdi, ne de ağladı.
O kız güzeldi.


Hiç kimseye yalakalık etmedi ve her şey ile kendi savaştı.
O kız asildi.


Işıl ışıl parladı, kutsal bir figür gibi.
Onun gibi birisine ihtiyacım vardı.






Kuyunun dışındaki dünyayı bilmek istiyordum.
O yüzden kuyunun dibinden çıkmak için çok denedim.


Kuyunun dışındaki dünyayı bilmek istiyordum.
O yüzden ard arda düşmeme rağmen çok kez tekrardan tırmandım.


Ancak sonra farkına vardım,
Ne kadar yükseğe tırmanırsam, düştüğümde acım o kadar artıyordu.


Kuyunun dışındaki dünyaya olan ilgim çektiğim acıya eş olunca,
Der Froschkönig hikayesini ancak o zaman anlayabilmiştim.






Bu gece ne oldu, lütfen bana söyle.
Kutunun içindeki kedi gibi.


Bu gece ne oldu, lütfen bana söyle.
Kutunun içindeki kedinin ölü ya da canlı olduğunu bilemezsin.


Bu gece ne oldu, lütfen bana söyle.
Kutunun içindeki kedi ölüydü.


~



Kuyunun dışında ne tür bir dünya var?
Çabalamaya değecek bir şey mi?


Kuyunun dışında ne tür bir dünya var?
Düşüp tekrar tekrar denemeye yetecek kadar çekici mi?


Kuyunun dışında ne tür bir dünya var?
Haydi bunu bulmanın acısının tadını çıkaralım.


Arzuladığım dünyaya ulaşırsam, harikulade bir dünya olmalı.
O dünya bir oyuktaki başka bir kuyu olsa bile.


Yeni bir dünyanın anahtarı kuyudan çıkmayı çözmektir.
Çıkıp çıkamamak...
Yeni bir dünya bekliyor...






Bildiklerinizi unutun. Yeni bir ziyafet başlıyor.Cadıların ziyafeti...

18 yorum:

Nebiye dedi ki...

Çok garip şiirler bunlar, biraz kendimce bişeyler bulmaya çalıştım ama nafile :] Devamını bekliyorum :]

Skullchukka dedi ki...

Buyrun size yeni bir şiir ^^

AreaOfEffect dedi ki...

Bu şiirler galiba visual novel'lerden, higurashi part 1 şiirle ve vurma sesleriyle başlıyordu. Gene de, zor anlaşılıyor xD

Skullchukka dedi ki...

Öyle mi acaba? ^^
Sen bir Visual Novel takmışsın gidiyorsun! xP

AreaOfEffect dedi ki...

Evet tam anlamıyla okuyamadım ondan olabilir xD
Bana kalsa küresel ısınma da visual novellerden oldu zaten. (:

Mii~ Şiirleri kendiniz de yazıyo olabilirsiniz bilemem orasını ben sadece tahmin yürütmeye çalışıyorum. Zaten büyük projenizin ne olduğunu da söylemiyorsunuz

Hinamizawa Sendromuna tutulmuş gibiyim !..

üü

AreaOfEffect dedi ki...

Higurashi part 1-4 edindim sonunda, okumalıyım, okumalıyım :)

Skullchukka dedi ki...

Visual Novel mi manga mı? xD

AreaOfEffect dedi ki...

VN, diğer partları da edindim.


Umineko 1'i yeni bitirdim, diğerlerine de başlayacağım inşallah. TEA PARTY bölümü güzeldi.

Bu arada, "Daha önce okumuş olduğum Higurashi adlı bi' roman vardı, 4 parçaya bölünmüştü. Hoş eserdir falan" dedi adam yaaa, ne bağlantıymış T_T >_<, reklam (:

Bi' de ???'deki kız, yoksa.. Sadece andırıyor mu..

Skullchukka dedi ki...

AreaOfEffect, sildim yorumunu.. Öyle lakkadanak söylenir mi hödöhödö! diye.. (: Spoiler denen bişey var.

AreaOfEffect dedi ki...

hödöhödö!? Hmm, siz isim yerine resim vermeyi seçiyorsunuz o zaman tamam.

Spoiler bölümü olsaydı keşke.

Skullchukka dedi ki...

Açarım senin için bi süre sonra söz ^^ Çünkü o senin yazdığın ismi "incelersen" kim olduğunu anlayabilirsin, insanlar da çakabilir öyle olsun istemedik (:

Skullchukka dedi ki...

O "hödöhödö" olayında burada sizin bulmanızı istediğim şey ile kocaman bir spoiler vermişti hem de sonunda ünlem koyarak. :D

Ben olsam Rei Ep 04 izlemeden resimlere bakmazdım pek..

AreaOfEffect dedi ki...

Mangadaki asıl olayları okumama, umineko ep2 nin yarısına gelmiş üstüne de higurashi rei ep4 ü izlediğim hâlde tam isminin dışında pek bir şey çözebilmiş değilim. En detaylı bilgiyi mangada gördüm şu ana kadar.

Ey Ryukishi07, aklından neler geçiyor senin..

Skullchukka dedi ki...

Her türlü spoilerlı konuşmaların için
http://furude.blogspot.com/search/label/Spoiler

Sana özel açtım. xD

AreaOfEffect dedi ki...

Evet açıklıyorum büyük sırrı:

Umineko ve Higurashi arasında tek bağlantı, umineko'da Maria'nın televizyonda higurashi izlemesidir!!

Adsız dedi ki...

burada VN'dan fazla şiir var, nerden ki bunlar??

AreaOfEffect dedi ki...

Skull boş zamanlarında şair herhalde.

Skullchukka dedi ki...

Merhaba ey adsız takipçimiz :) Bu şiirler gerek Higurashi mangasından, gerek Higurashi oyunundan, gerekse de orjinal yazarın kişisel blogundan tercüme edilmiştir.

Yorum Gönder

Eleştirileriniz, yorumlarınız, önerileriniz bizim için önemli. Blogger'dan kaynaklanan yorum gönderememe sorunu olabilir. Bu durumda 2. bir kere yorum gönder'e tıklayınız.